Öppet brev från Sofia Nordell ”Nu räcker det!”

Nu räcker det!

Hej alla!

Idag fick jag ett brev hem till min privata adress som jag inte tycker är acceptabelt på något vis. Det är inte första gången under de sista månaderna som jag vart engagerad i föreningen.

Vi i styrelsen förstår att bandyn berör många och att det florerar rykten, missförstånd och andra felaktiga uppgifter. Det finns flera sätt att nå oss på och vi uppmuntrar er att kontakta oss, men på ett civiliserat och vuxet sätt.

Det brevet jag fick idag är inte på något sätt okej, och jag vill gärna att den som skrivit detta kontaktar mig på styrelsemejlen eller ringer upp mig. Hade jag kunnat nå dig hade jag ringt upp direkt, men du valde ju att vara ”anonym”.

Jag vill gärna ta tillfället i akt att påminna alla om att vi alla har hjärtan som brinner för vår fina förening och att det är vår gemensamma nämnare, men jag vill också förtydliga att vi i sittande styrelse bara är människor med familjer och en vardag.  Jag vill också betona att vi i styrelsen tar kraftigt avstånd från alla former av hot och trakasserier mot alla som jobbar i och för föreningen, oavsett om det gäller anställda eller ideella krafter.

Jag vill inte behöva ta detta vidare, utan ser gärna att ni som författat brevet ger er tillkänna innan jag agerar.

För övrigt kommer inte jag eller övriga i styrelsen att lämna fler kommentarer i detta ärende.

Önskar alla en trevlig helg

Sofia Nordell